Η Εκπαιδευτική Ρομποτική συνδυάζει την εκμάθηση της Φυσικής, των Μαθηματικών, της Γεωμετρίας, της Μηχανικής, της Τεχνολογίας, της Πληροφορικής, ακόμα και της Ιστορίας με το παιχνίδι και έτσι μετατρέπει την εκπαίδευση σε μια διασκεδαστική δραστηριότητα. Είναι γνωστό άλλωστε πως η μάθηση επιτυγχάνεται ευκολότερα, ταχύτερα και ουσιαστικότερα όταν συνδυάζεται με το παιχνίδι. Χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή Βrick, τα LEGO Technic δομικά στοιχεία (μπάρες, άξονες, γρανάζια κ.α.), τα μοτέρ και τους διάφορους αισθητήρες (infrared, touch, gyro, color/light) τα παιδιά κατασκευάζουν διάφορα ρομπότ που λύνουν κάποιο πρόβλημα. Το καλύτερο όμως έρχεται μετά, αφού για να εκτελέσει τη λύση το ρομπότ θα πρέπει να το προγραμματίσουν χρησιμοποιώντας το ειδικό λογισμικό προγραμματισμού.

νέο SITE !!!

Γιατί Εκπαιδευτική Ρομποτική;

Οι Πρακτικές Υπολογιστικής Σκέψης (Computational Thinking Practices) και η σημασία τους στη παιδεία, είναι πλέον αδιαμφησβήτητη. Αποτελούν τον ακρογωνιαίο λιθο της πρωτοπορίας και θα οδηγήσουν όλες τις μελλοντικές S.T.E.M. (Science Technology Engineering Mathematics) ανακαλύψεις. Είναι το σύγχρονο Σετ Βασικών Δεξιοτήτων που όλοι οι μαθητές πρέπει να διαθέτουν.

Έννοιες όπως "αναλύστε το πρόβλημα" και "χρησιμοποιήστε τα δεδομένα για πάρετε απόφαση" μοιάζουν αυθέρετες και δύσκολες να τις συλλάβει ένας μαθητής. Όμως, με εργαλείο την Εκπαιδευτική Ρομποτική γίνονται πιο αληθινές και προσιτές. Για παράδειγμα, οι μαθητές προγραμματίζουν το ρομπότ να κινείται σε συγκεκριμένες αποστάσεις και με συγκεκριμένο τρόπο. Ακόμα και σε αυτή τη βασική προγραμματιστική πρακτική, χρειάζεται ακρίβεια στην επικοινωνία με το ρομπότ, π.χ. πόση απόσταση πρέπει να κινηθεί το ρομπότ; πότε πρέπει να στρίψει; Όσο οι προκλήσεις γίνονται πιο σύνθετες, οι μαθητές μαθαίνουν να σπάνε τα σύνθετα προβλήματα σε απλότερα κομμάτια και βήμα - βήμα, με μεγάλη προσοχή να συνθέτουν τη λύση. Οι αισθητήρες εισάγουν το στοιχείο των δεδομένων δίνοντας τις απαραίτητες πληροφορίες για το περιβάλλον του ρομπότ. Αφηρημένες αριθμητικές έννοιες οπτικοποιούνται. Για παράδειγμα, "35cm από τον κοντινότερο τοίχο", "στρίψε 90 μοίρες δεξιά" κάνουν το μαθητή να πάρει έξυπνες αποφάσεις για τη συμπεριφορά του ρομπότ.

Οι πρακτικές:

  • της λεπτομερής λογικής σκέψης,
  • της χρησιμοποίησης δεδομένων στη λήψη μιας απόφασης,
  • της ανάλυσης ενός προβλήματος και
  • της ανακάλυψης λύσεων δουλεύοντας σε ομάδες

έχουν εφαρμογή όχι μόνο στη Ρομποτική αλλά στην επίλυση όλων των προβλημάτων. Οι δραστηριότητες της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι συμπαγείς, με περιεχόμενο και παρέχουν άμεση ανταπόκριση. Χαρακτηριστικά που οδηγούν την επιθυμία του μαθητή για επιτυχία και αποτελούν κίνητρο για τη συνέχιση της μάθησης.

Τι κερδίζουν οι μαθητές μέσα από την ενασχόλησή τους με την ρομποτική;

Οι μαθητές που ασχολούνται με την εκπαιδευτική ρομποτική χρησιμοποιούν ενεργά τη φαντασία τους με το να σχηματοποιούν και να υλοποιούν μοντέλα και κατασκευές. Έτσι:

  • καλλιεργούν τη κριτική τους ικανότητα,
  • αναδεικνύουν τα ιδιαίτερα ταλέντα τους,
  • ενισχύουν τη δημιουργικότητά τους,
  • αναπτύσσουν τις ιδιαίτερες δεξιότητές τους και
  • παράλληλα αναλαμβάνουν διακριτούς ρόλους μέσα σε μια ομάδα.

Χρειάζεται να ξέρουν οι μαθητές πριν ξεκινήσουν την ενασχόλησή τους με την ρομποτική κάτι συγκεκριμένο;

Οι μαθητές δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζουν κάτι συγκεκριμένο, αφού από τα πρώτα κιόλας μαθήματα γίνεται εισαγωγή στις έννοιες της αλγοριθμικής λογικής και του βασικού προγραμματισμού με την χρήση κατάλληλων εκπαιδευτικών λογισμικών.

Σε ποιες ηλικίες αναφέρεται η εκπαιδευτική ρομποτική;

Η εκπαιδευτική ρομποτική αναφέρεται σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού χρησιμοποιούμε το σετ ρομποτικής WeDo της Lego ενώ στις μεγαλύτερες τάξεις χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα ρομποτικής Lego Mindstorms NXT και EV3.

Πραγματοποιούνται διαγωνισμοί εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Ελλάδα;

Τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούνται διάφοροι πανελλήνιοι προκριματικοί διαγωνισμοί εκπαιδευτικής ρομποτικής, που μπορούν να οδηγήσουν τους νικητές στους τελικούς που διεξάγονται στο εξωτερικό. Αυτό που αποτελεί ένα ισχυρό κίνητρο ενασχόλησης με την ρομποτική είναι η πρόσφατη τροπολογία 392/38 με την οποία η Πολιτεία αναγνωρίζει τη βράβευση των μαθητών σε παγκόσμιο επίπεδο και τους επιβραβεύει με την απευθείας εγγραφή τους σε ΑΕΙ συναφή με τη Ρομποτική.

 

Σας ενδιαφέρουν...

Επιτέλους! Επιστροφή

Τρίτη, 12 Μαΐου 2020

Κατόπιν σχετικής υπουργικής απόφασης, ξεκινάμε πάλι τη δια ζώσης λειτουργία μας στις 18/05/2020. Τα μαθήματα εξ αποστάσεως θα συνεχιστούν κανονικά καθώς θα υπάρχει και η δυνατότητα φυσικής παρουσίας στο χώρο του κέντρου.

Επιδότηση 600€ - Voucher Επιστημόνων

Κυριακή, 05 Απριλίου 2020

Επιδότηση 600 ευρώ

Μένουμε σπίτι και συνεχίζουμε εξ αποστάσεως

Παρασκευή, 20 Μαρτίου 2020

Μετά και την τελευταία παράταση της αναστολής λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων έως τις 10/04/2020, μένουμε σπίτι αλλά συνεχίζουμε κανονικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση!

COVID-19

Δευτέρα, 09 Μαρτίου 2020

Ο νέος κορωνοϊός Covid-19 ανιχνεύθηκε πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 2019 στην περιοχή Γιουχάν της Κίνας και αποτελεί ένα νέο στέλεχος κορωνοϊού που μέχρι τότε δεν είχε απομονωθεί στον άνθρωπο.