Η Εκπαιδευτική Ρομποτική συνδυάζει την εκμάθηση της Φυσικής, των Μαθηματικών, της Γεωμετρίας, της Μηχανικής, της Τεχνολογίας, της Πληροφορικής, ακόμα και της Ιστορίας με το παιχνίδι και έτσι μετατρέπει την εκπαίδευση σε μια διασκεδαστική δραστηριότητα. Είναι γνωστό άλλωστε πως η μάθηση επιτυγχάνεται ευκολότερα, ταχύτερα και ουσιαστικότερα όταν συνδυάζεται με το παιχνίδι. Χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή Βrick, τα LEGO Technic δομικά στοιχεία (μπάρες, άξονες, γρανάζια κ.α.), τα μοτέρ και τους διάφορους αισθητήρες (infrared, touch, gyro, color/light) τα παιδιά κατασκευάζουν διάφορα ρομπότ που λύνουν κάποιο πρόβλημα. Το καλύτερο όμως έρχεται μετά, αφού για να εκτελέσει τη λύση το ρομπότ θα πρέπει να το προγραμματίσουν χρησιμοποιώντας το ειδικό λογισμικό προγραμματισμού.

Γιατί Εκπαιδευτική Ρομποτική;

Οι Πρακτικές Υπολογιστικής Σκέψης (Computational Thinking Practices) και η σημασία τους στη παιδεία, είναι πλέον αδιαμφησβήτητη. Αποτελούν τον ακρογωνιαίο λιθο της πρωτοπορίας και θα οδηγήσουν όλες τις μελλοντικές S.T.E.M. (Science Technology Engineering Mathematics) ανακαλύψεις. Είναι το σύγχρονο Σετ Βασικών Δεξιοτήτων που όλοι οι μαθητές πρέπει να διαθέτουν.

Έννοιες όπως "αναλύστε το πρόβλημα" και "χρησιμοποιήστε τα δεδομένα για πάρετε απόφαση" μοιάζουν αυθέρετες και δύσκολες να τις συλλάβει ένας μαθητής. Όμως, με εργαλείο την Εκπαιδευτική Ρομποτική γίνονται πιο αληθινές και προσιτές. Για παράδειγμα, οι μαθητές προγραμματίζουν το ρομπότ να κινείται σε συγκεκριμένες αποστάσεις και με συγκεκριμένο τρόπο. Ακόμα και σε αυτή τη βασική προγραμματιστική πρακτική, χρειάζεται ακρίβεια στην επικοινωνία με το ρομπότ, π.χ. πόση απόσταση πρέπει να κινηθεί το ρομπότ; πότε πρέπει να στρίψει; Όσο οι προκλήσεις γίνονται πιο σύνθετες, οι μαθητές μαθαίνουν να σπάνε τα σύνθετα προβλήματα σε απλότερα κομμάτια και βήμα - βήμα, με μεγάλη προσοχή να συνθέτουν τη λύση. Οι αισθητήρες εισάγουν το στοιχείο των δεδομένων δίνοντας τις απαραίτητες πληροφορίες για το περιβάλλον του ρομπότ. Αφηρημένες αριθμητικές έννοιες οπτικοποιούνται. Για παράδειγμα, "35cm από τον κοντινότερο τοίχο", "στρίψε 90 μοίρες δεξιά" κάνουν το μαθητή να πάρει έξυπνες αποφάσεις για τη συμπεριφορά του ρομπότ.

Οι πρακτικές:

  • της λεπτομερής λογικής σκέψης,
  • της χρησιμοποίησης δεδομένων στη λήψη μιας απόφασης,
  • της ανάλυσης ενός προβλήματος και
  • της ανακάλυψης λύσεων δουλεύοντας σε ομάδες

έχουν εφαρμογή όχι μόνο στη Ρομποτική αλλά στην επίλυση όλων των προβλημάτων. Οι δραστηριότητες της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι συμπαγείς, με περιεχόμενο και παρέχουν άμεση ανταπόκριση. Χαρακτηριστικά που οδηγούν την επιθυμία του μαθητή για επιτυχία και αποτελούν κίνητρο για τη συνέχιση της μάθησης.

Τι κερδίζουν οι μαθητές μέσα από την ενασχόλησή τους με την ρομποτική;

Οι μαθητές που ασχολούνται με την εκπαιδευτική ρομποτική χρησιμοποιούν ενεργά τη φαντασία τους με το να σχηματοποιούν και να υλοποιούν μοντέλα και κατασκευές. Έτσι:

  • καλλιεργούν τη κριτική τους ικανότητα,
  • αναδεικνύουν τα ιδιαίτερα ταλέντα τους,
  • ενισχύουν τη δημιουργικότητά τους,
  • αναπτύσσουν τις ιδιαίτερες δεξιότητές τους και
  • παράλληλα αναλαμβάνουν διακριτούς ρόλους μέσα σε μια ομάδα.

Χρειάζεται να ξέρουν οι μαθητές πριν ξεκινήσουν την ενασχόλησή τους με την ρομποτική κάτι συγκεκριμένο;

Οι μαθητές δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζουν κάτι συγκεκριμένο, αφού από τα πρώτα κιόλας μαθήματα γίνεται εισαγωγή στις έννοιες της αλγοριθμικής λογικής και του βασικού προγραμματισμού με την χρήση κατάλληλων εκπαιδευτικών λογισμικών.

Σε ποιες ηλικίες αναφέρεται η εκπαιδευτική ρομποτική;

Η εκπαιδευτική ρομποτική αναφέρεται σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού χρησιμοποιούμε το σετ ρομποτικής WeDo της Lego ενώ στις μεγαλύτερες τάξεις χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα ρομποτικής Lego Mindstorms NXT και EV3.

Πραγματοποιούνται διαγωνισμοί εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Ελλάδα;

Τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούνται διάφοροι πανελλήνιοι προκριματικοί διαγωνισμοί εκπαιδευτικής ρομποτικής, που μπορούν να οδηγήσουν τους νικητές στους τελικούς που διεξάγονται στο εξωτερικό. Αυτό που αποτελεί ένα ισχυρό κίνητρο ενασχόλησης με την ρομποτική είναι η πρόσφατη τροπολογία 392/38 με την οποία η Πολιτεία αναγνωρίζει τη βράβευση των μαθητών σε παγκόσμιο επίπεδο και τους επιβραβεύει με την απευθείας εγγραφή τους σε ΑΕΙ συναφή με τη Ρομποτική.

Φόρμα Επικοινωνίας

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

Σας ενδιαφέρουν...

Πάμε Costa Rica!!!

Κυριακή, 23 Ιουλίου 2017

Ο WRO Hellas διοργανώνει ετησίως δύο ξεχωριστούς διαγωνισμούς για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες: τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Διαγωνισμός Ρομποτικής για παιδιά 6 έως 9 ετών!!!

Κυριακή, 04 Ιουνίου 2017

Το bitLab είναι στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσει ότι θα διεξάγει το διαγωνισμό ρομποτικής FLL Junior Expo για πρώτη φορά στην Καλαμάτα. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στις 25 Ιουνίου για παιδιά 6 έως 9 ετών (1ης έως 4ης δημοτικού) στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας.

Σάρωσαν τα βραβεία στο F.L.L. Greece!!!

Τετάρτη, 15 Μαρτίου 2017

Σάρωσαν τα βραβεία στο διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Έρευνας και Καινοτομίας FIRST LEGO LEAGUE GREECE που διεξήχθει στη Θεσσαλονίκη στις 10, 11 και 12 Μαρτίου, οι ομάδες της bitLab - Πληροφορική & Κέντρο Δια Βίου Μάθησης, bitbot1 - bitbot2 - bitbot3 ως οι μοναδικοί εκπρόσωποι της Μεσσηνίας ανάμεσα σε 98 ομάδες από όλη την Ελλάδα!

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Demo Day!

Δευτέρα, 27 Ιουνίου 2016

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Σάββατο 25/06/2016, το Demo Day στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας. Ευχαριστούμε πολύ όλους για την προσέλευση!